torsdag den 22. februar 2018

Sød barnevognskæde


I sidste indlæg viste jeg, at jeg er ved at hækle nogle små dyr, til en barnevognskæde til min venindes kommende barn, hvor kønnet bliver en spændende overraskelse til fødslen. 💕 
Jeg har nu fået færdiggjort den fine kæde og jeg håber at min veninde bliver rigtig glad. Den er laver efter hendes ønsker som var: små dyr, specielt en pingvin, alle farver tilladt dog helst ikke lyserød. Grønne perler som græs til dyrene og jeg synes at den er blevet rigtig sød! Jeg har læst at noget af det første en baby lærer af skelne, er kontraster som hvid og sort, derefter klare farver som rød og gul. Når babyen er 4 mdr kan de adskille og reagere på hele farvespektret! 
Jeg glæder mig til at se kæden i brug og møde den lille ny når han/hun kommer til verdenen. 😊


Opskriften på mariehønen kan i finde her


Hvis du vil lave bien er opskriften her.


Pingvinen kan findes i bogen “Hæklede dyr” af Maja Hansen

2 kommentarer:

  1. Hvor er den kær. Den skal da nok bringe glæde. Skønne farver og små figurer du har lavet ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Ih tusind tak Søs, ja håber da at både mor og barn bliver glad :)

      Slet