søndag den 25. februar 2018

New skill - patentstrik



Igår lærte jeg en ny strikketeknik nemlig patentstrik! Strik er stadig ikke noget jeg er super skrap til, ud over, at jeg er vildt god til at strikke karklude i alle mulige mønstre, men modet på at kaste mig ud i større opskrifter har jeg ikke. Jeg synes altid det er så indviklet hver gang jeg siddet med en strikkeopskrift. 
Nå men jeg satte mig altså for at lære patentstrik igår og jeg fandt ud af at det faktisk er virkelig nemt! 
Jeg fandt en opskrift på Drops på et rigtig fint pandebånd Nelly. Jeg havde en rest Arwetta Classic og Drops Alpaca Silk Brushed. 
Jeg startede med at øve lidt patent i helt alm bomuldsgarn og da jeg synes det sad i fingrene slog jeg masker op til pandebåndet og så igang. Pandebåndet fin jeg færdig i dag :) Det er blevet et rigtig lækkert varmt pandebånd lige til den kommende uge med sibirisk kulde!! 

Opskriften på Nelly pandebånd og halstørklæde finder i her. Jeg slog lidt færre masker op da mit hoved omkreds ikke er så stor som ‘normen’ så bliver pandebånd og huer hurtigt for brede eller for store i omkreds, men så det jo dejligt, at man kan lave noget selv som passer perfekt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar