lørdag den 27. maj 2017

Hjemmelavede sunde ispinde


Jeg har lavet mig nogle lækre bær-is. Jeg har købt sådan nogle smarte forme, hvor der er til 2 is i hver form. Jeg har de store forme på 90ml, men de fås også i mini på 37 ml. Disse er lavet med hindbær/ jordbær og lige nu,  har jeg nogle banan is til at stå i formene, som jeg er spændt på hvordan bliver ;) 



Til 4 is har jeg brugt: 

3,5 dl bær (her er brugt jordbær og hindbær)
1,5 dl neutral Skyr 
2 tsk vanillesukker 
Smag evt til med f.eks honning 

Det hele blendes og kommes i formene. (Det helt perfekte ville være at køre isen på en ismaskine inden isen kommes i formene, da isen ellers kan krystallisere, men smagen fejler nu ikke noget hvis man ikke har ismaskinen og den skulle krystallisere.)
Formene skal stå i fryseren minimum 3-5 timer. 
Isene er lette at tage ud af formene og kan kommes i en frysepose. 
Man kan smelte noget chokolade og komme i et glas, hvor isene kan dyppes i. 
Når isene er dyppet i chokolade skal det lige sætte sig inden de kommes tilbage i posen. 

Og så er det bare at nyde de lækre is når man har lyst :) 

2 kommentarer:

  1. Hvor har du købt formene?? Det ser godt nok lækkert ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har jeg købt hos Kitchen4kids.dk - god service og hurtig levering :)

      Slet