torsdag den 13. oktober 2016

Bali #3 Nusa Penida


Nusa Penida er en lille ø som ligger ca. 12 km sydøst for Bali og man kan sejle der til fra Sanur på 30 min. Selvom afstanden er så kort er klimaet alligevel lidt varmere og tørre end på Bali. Øen har en mere utæmmet natur og er et mindre turistet område. Men hold nu op hvor var der nogle smukke udsigter!!!!!!! Hvis jeg kunne lide at svømme, så havde jeg bestemt været ude at snorkle, da området here er en dykkerdestination i verdensklasse med utroligt klart vand og over 247 arter koraller og 562 arter af fisk!!!!!! Et af de mest kendte snorkling steder er Crystal Bay. Jeg har aldrig set så klart vand!!! Det var helt utrligt så smukt klart blåt det var og helt turkis!!


Nå men vi kom rundt på øen bag på 2 scootere som blev kørt at en utrolig flink og sjov guide og en ansat i hans firma. Det var VIRKELIG varmt og det er længe siden jeg har svedt så meget, som jeg gjorde på den tur. Vejene var mange steder virkelig dårlige og det bumpede og hoppede meget bag på scooteren, så vi var meget trætte, havde ømme numser og var blevet røde som rejer efter dagens oplevelser, men hold nu fast så smukke udsigter vi fik set!!! Og vi fik set min 3 Manta rays (djævlerokker) selvom vi ikke snorklede!! Manta rays kan blive op til 8 m og er den største af alle rokker. De er helt ufarlige og ikke det samme som Stingrays (pilrokke) som har en lang pig på halen. Vi var helt utrolig heldige!! Jeg kan godt love jer for at vi gik tidligt i seng den aften og sov som sten!  

Broken Beach (Pasih Wug)

Vores Guide har fået øje nogle Manta rays

Manta rays (Djævlerokke)

Angel’s Billabong



Crystal Bay

Crystal Bay


Ingen kommentarer:

Send en kommentar