søndag den 14. august 2016

DIY pæn afslutning - hækling fastmasker


Jeg tænkte at jeg lige vil vise jer, hvordan jeg laver en pæn afslutning, når jeg hækler i runder med fastmasker. Jeg viser det på disse firkanter, hvor jeg afslutter firkanten med en runde fm. Det bliver rigtig fint og helt usynligt der hvor afslutningen er. 


Jeg starter med at lave en løkke på nålen og begynder at hækle fm hele vejen rundt.



Når jeg er nået hele vejen rundt klipper jeg garn enden og hiver i løkken på hæklenålen så garnenden kommer gennem. 



Så finder jeg en nål med så stort et øje at garnet kan gå gennem. Derefter stikker jeg nålen gennen 2. første maske! 


Så skal nålen hen i den sidste maske i midten hvor garnet i forvejen stikker op og så hen på vrangsiden og fange den lille maske som sidder under topmaslen. 


Derefter hiver man garnet gennem og strammer pænt til og nu er der ingen der kan se hvor afslutningen er :) 



Sådan ser der ud efterfølgende fra vrangsiden. Snores fra start løkken med knude på kan lige strammes ind ved knuden og derefter hæftes.

Håber tippet kan bruges :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar