søndag den 17. april 2016

Passion for tæpper

Som overskriften antyder så er jeg vild med at lave tæpper!! 
Jeg synes det er så dejligt at have et projekt, som ikke kræver det store tælleri, da mønsteret ofte sidder i hænderne efter de første runder. Så selvom det er noget som tager LANG tid så elsker jeg det bare!
 Jeg får faktisk perioder, hvor jeg ikke aner hvad jeg skal hækle når jeg ikke lige har gang i et tæppe! Sådan en periode har jeg nu. Ved ikke hvad jeg skal hækle af projekter, jo jeg har en poncho jeg gerne vil lave men det er noget bestemt garn og det har jeg ikke lige penge til nu og har heller ikke penge til en masse garn til et tæppe, det er jo ikke det billigste at lave. Men så det jo godt jeg altid kan hækle og strikke karklude ;) 
Jeg har hæklet er par tæpper, som i nok ved jer som har fulgt bloggen i et stykke tid. 

Dette var mit første tæppe i bomuld i granny stripes. 

Mit andet tæppe var et babytæppe i bomuld til en dejlig veninde. 

Dette er mit seneste tæppe som er hæklet i uld! Jeg har brugt det flittigt gennem vinteren :) 

De tæpper jeg godt kunne tænke mig at lave er: 
- Et uldtæppe i tunesisk hækling 
- Et zigzag eller bølge tæppe 
- Og det ville også være fedt at lave et strikket tæppe 

Har i det også sådan??

2 kommentarer:

  1. Smukke tæpper. Dit seneste - uldtæppet - er meget lækkert. Hvilket mønster er det hæklet (?) i? Hvilket garn har du brugt?
    Venligst Bitten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Bitten :)
      http://sommerfuglen-blog.blogspot.dk/2015/04/mit-smukke-tppe.html
      Her i indlægget kan du læse om hvilket garn, mønster og garnforbrug :)

      Slet