søndag den 17. maj 2015

Hindbærcoulis



Jeg har forsøgt mig med at lave hindbærcoulis! Efter kæresten og jeg var ude at spise brunch, hvor vi fik yoghurt med hindbærcoulis har vi snakket om at lave det selv. Jeg har så været en tur i køkkenet som i kan se resultatet af her samt opskriften så i selv kan kaste jer ud i det. Det er super enkelt at lave og det smager virkelig godt både på yoghurt, skyr, desserter, pandekager og hvad man ellers kunne forestille sig hindbær til :) 

Hindbærcoulis:
600 g hindbær 
120 g sukker 
1 vaniljestang eller vaniljepulver (jeg brugte ca 1 tsk vaniljepulver) 
Lidt vand (så det lige dækker bunden af gryden)

Kom alle ingredienserne op i en gryde og lad det det hele koge i 10 min. 
Herefter blendes det, og stenene sigtes fra. Hæld på glas og lad hindbærcoulis'en afkøle. Smag evt til med sukker. Coulis'en skal være frisk og syrlig :) 




 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar