lørdag den 17. januar 2015

Kreative planer i 2015

Billede fra Familie Journalen

Jeg får jo nye ideer hele tiden. Der er et par ting jeg gerne vil lave i år. Den ene er at hækle et par puder i bobble stitch, som skal være til min søster. Hun har før nævnt at hun gerne vil have nogle puder med bobler og nu flytter hun og hendes kæreste i en anden lejlighed, så kunne jo fint lave nogle, som vil til at passe ind det nye sted, når de er faldet lidt på plads og bestemt sig for farve. 

Ellers vil jeg gerne være færdig med mit projekt strikke strømper. Jeg nåede til hælen sidst, inden jeg opgav. Men det er da længere end de tidligere forsøg, hvor det er gået galt allerede i starten ved ribkanten, de der 4 pinde er ikke helt nemme at holde styr på. 


Jeg skal self også have færdiggjort mit dejlige uldtæppe, men det mangler kun lidt under 2 striber nu, så det skal jeg nok nå. 

Og så har jeg så fået en ny tosset ide. Jeg har nemlig fundet opskrift på en virkelig fin strikket poncho som jeg gerne vil lave (den som er på det øverste billede). Har jo faktisk aldrig strikket andet end halstørklæder og et halsrør og så ja gjort et forsøg på at strikke en strømpe, men har aldrig fulgt en strikkeopskrift. Men tænkte at en poncho må da være mere enkel end en trøje da den jo skal strikkes ud i et. Heldigvis har jeg fundet ud af at der er masser af rare mennesker og strikkeklubber som gerne vil hjælpe. For helt ærligt tror jeg jeg vil være lidt lost allerede efter de første 18 cm i opskriften. Men hvad.... skal lige have købt garnet så må vi se om der opstår problemer endnu før end beregnet! Opskriften er forresten gratis og kan findes her
 
Har også allerede nu nogle planer for noget i gerne vil lave i 2015? 
 
 
 Følg bloggen på Facebook  


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar