søndag den 26. oktober 2014

Hokkaidosuppe


Jeg har for første gang ever lavet græskarsuppe. Det var super let og smagte virkelig godt :) Man kan jo komme lige de grøntsager og rodfrugter i sammen med græskaret ,som man har lyst til. Hvidløg og chili går bare virkelig godt til græskar så det havde jeg self. i. :) Her får i så opskriften på hvad jeg kom i og hvordan jeg lavede suppen. 

Hokkaidosuppe (4 pers.): 

1 Hokkaido græskar
1 løg
3 fed hvidløg
1 rød chili
1 pore 
3 jordskokker
1 pastinak 
2 tomater
Salt og peber 
vand
1knorr chef de fond grøntsager

Tilbehør: grov flûte 

Skrub græskaret godt under vand og skær det i kvarte og rens derefter kernerne ud med en ske. Skær græskaret i grove stykker. 
Kom olie i gryden og svits græskarstykkerne. Skær de andre grøntsager ud og tilsæt hvidløg, chili og løg og svits yderligere. Tilsæt resten af grøntsagerne. Kom vand i så det dækker lige over grøntsagerne og kom 1 grøntsags fond ved.
Lad det koge til alle grøntsagerne er møre (omkring 20 min). Blendet med en stavblender og tilsæt evt mere vand, hvis suppen er for tyk. Smag til med salt og peber og tilsæt de krydderier du har lyst til (jeg brugte lidt chili pulver, da jeg ikke synes at chilien smagte af nok, det samme med hvidløgene, så jeg kom hvidløgspulver i, der ud over kom jeg lidt timian, stødt ingefær og en smule stødt koriander i).
Server med lidt creme fraiche, græsk yoghurt, skyr eller hvad man har og et lunt flûte. Man kan også riste nogle bacontern, eller ristede let saltede græskarkerner og toppe op med.

Velbebkomme :)


Følg bloggen på Facebook  


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar