onsdag den 4. juni 2014

Cupcakes




Jeg lavede i går aftes cupcakes til studiegruppen i dag. Det er chokolade cupcakes med jordbær smørcreme/frosting. Opskrifterne er fundet på Annettes kager. Jeg synes selv at de blev rigtig lækre og elsker kombinationen af chokoladekage og jordbær. Studiegruppen var også begejstret for dem og synes at de var rigtig lækre :) 
Her er opskriften som også kan findes her, plus mange flere! 

Chokolade cupcakes (12 - 16 stk) 

50 g kakaopulver
240 ml kogende vand
175 g mel
2 tsk bagepulver
1/2 tsk salt
113 g usaltet smør (stue temp.)
200 g sukker 
2 store æg 
2 tsk vanille essens

- Kogende vand og kakaopulver røres godt  og sættes til afkøling.

- Mel, bagepulver og salt blandes i en skål for sig. 

- Smør og sukker piskes let og luftigt i en anden skål. Æggene piskes i, et af gangen. Tilsæt vanillen. Tilsæt melblandingen og pisk kun blandingen til det lige er blandet. Tilsæt kakao blandingen og rør indtil blandingen er glat. Fyld formene op til ca 1 cm fra kanten.

-Bages ved 190 grader (ikke varmluft) i 16 29 min. 


Jordbær smørcreme: 

250 g flormelis
250 g usaltet smør
Korn fra 1 vanille stang
100 g frosne eller friske jordbær (blendet helt flydende, stuetemperatur) 
Lidt citron eller lime saft

Det hele hældes i en skål og piskes til det er let og luftigt. Jeg brugte lidt lime saft. Sprøjt derefter frosting på de afkølede cupcakes med en tylle f.eks. M1 tyllen

Velbekomme :) 

 
Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar