lørdag den 25. januar 2014

Tunesisk hækling


Så er jeg kommet i gang med tunesisk hækling. Det skal blive til et betræk til en pude. Der kommer mere effekt i når jeg skal skifte over til en ny farve. Jeg har trævlet det op et par gange fordi det ruller sig sammen, og prøvet en teknik i en video som skulle afhjælpe det, men det hjalp ikke og synes at kanten blev grimmere af det så jeg trævlede op igen og er nu nået så langt som på billeder. Det ruller sig dog stadig sammen, men det har jeg fundet ud af at sån gør det altså bare med tunesisk hækling. Ved ikke om det er pga. garnet som er uldgarn. Jeg har endnu ikke afprøver det i bomuldsgarn for at se om det også ruller, for nu vil jeg først være færdig med betrækket til puden. Den pude jeg har tænkt mig at bruge måler 35x60 og så skal jeg have købt noget stof til bagsiden af betrækket. 




Følg bloggen på Facebook


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

1 kommentar:

  1. Det er måske lidt sent at spørge, men har du fundet en måde til at stoppe den rulning det laver
    Eller kan man hækle en kant omkring senere.
    Jeg er nybegynder og ville prøve med en karklud

    SvarSlet