fredag den 27. december 2013

Oldemors hæklede tæppe


Jeg kunne godt tænke mig at vise jer dette lækre tæppe :) Det er et min mor engang har fået af sin mormor (altså min oldemor). Det er et hun har hæklet i vaffelmønster i tykt uldgarn. Jeg synes at det er rigtig flot og lækkert. Ikke kun min oldemor hæklede, det gjorde min mormor også. Det var bare mere mellemlægsservietter hun hæklede i helt fint tyndt garn (hvert fald det jeg kan huske hun hæklede). Desværre har jeg ikke lært at hækle efter nogen af dem, men har lært lidt af min mor og ellers fra internettet, for da jeg begyndte at have interesse for at lære at hækle, var hverken oldemor eller mormor her længere. Men tænker alligevel at det er lidt sjovt at jeg også hækler og at det er de gamle mønstre, som også bruges i dag :) 


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

3 kommentarer:

  1. Smukt hæklet tæppe din oldemor har lavet, det ser så fint og jævnt ud.
    Skøn blog du har:-)

    Godt nytår!
    Hans Olsen
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de fine ord :) Ja jeg synes også at tæppet er rigtig skønt og det har været der hjemme lige så længe jeg kan huske :)

      Godt nytår til dig også :)

      Slet
    2. Og tak for tippet til den fine blog :)

      Slet