tirsdag den 3. december 2013

Berlin - dag 3: Jeg så julemanden!



Potsdamer Platz

Lørdag, sidste hele dag i Berlin :)
Vi tog til Potsdamer Platz, hvor der er rigtig flot pyntet. I år var det der fyldte mest en stor 3D reklame for Hobitten. Alt det gule i kan se på billedet i baggrunden er "guldmønter" fra den kæmpe Hobit reklame. Der sad vi på en cafe og fik en varm kakao mens vi sad og kiggede på alle de flotte juletræer og lys.
Min kæreste havde ikke set Holocaust mindesmærket så det skulle vi selvfølgelig se, og prøve at gå mellem de mange beton klodser, hvor man kan fare helt vild. Jeg havde set det en enkelt gang før, da jeg i 2.g var med gymnasiet på studietur til Berlin.
Derfra gik vi et smut ind til Brandenburger Tor og op ad Under den Linden. Sidste år var vi der om aftenen og så alle de flotte lys ned af Under den Linden, men i år lavede de vejarbejde så det gav slet ikke den samme flotte allé med lys, så vi blev enige om at droppe at tage der hen igen om aftenen.

Et af de julemarkeder, som jeg havde glædet mig til at se igen var julemarkedet på Gendarmenmarkt. Det ligger utrolig flot mellem en kirke og musikhuset. Det er også et af de eneste markeder, hvor det koster penge at komme ind.
Markedet var lige så flot som jeg huskede, dog var der mere julestemning sidste år da sneen væltede ned, i stedet for at regne som i år. Der var virkelig mange mennesker der inde men vi fik set hele markedet :)
Derefter gik turen videre til et julemarked på Karl-Liebknecht Strasse, hvor vi fik nogle super gode stegte champignon, som var tiltrængt da jeg var ved at være meget sulten.
Da vi var nået næsten hele markedet rundt, kom Julemanden "flyvende" i sin kane hen over markedet. Det var nu sjovt at opleve.
Da hele markedet var set gik turen oven på den anden side af gaden på Block House for at få nogle gode bøffer. Gode bøffer må man sige at vi fik! Jeg fik en bøf på 250g, som i kan se på billedet nedenfor. Min kæreste fik en bøf på hele 500g! Den kunne næsten ikke være på tallerkenen og tilbehøret er på en tallerken ved siden af! Og ja han spiste det hele!
Efter den kæmpe bøf var det tid til at tage undergrundsbanen for sidste gang på denne tur, hjem til hotellet og pakke til turen hjem søndag.
Kan klart anbefale at tage til Berlin i December, for det er virkelig hyggeligt!!

Holocaust mindesmærket

Brandenburger Tor

Julemarkedet Gendarmenmarkt

Julemarkedet på Karl-Liebknecht Strasse

Min Bøf på Block House

Min kærestes 500g bøf på Block House

Venter på undergrundsbanen.

Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar