torsdag den 5. september 2013

Mit første hæklede babytæppe.

Det færdige tæppe.
 
 
 
Sådan ser kanten ud.
 
Så er sidste stangmaske lavet og alle ender er hæftet, tæppet er færdigt! Mit første hæklede tæppe!!
Det endte med at komme til at se ud som billederne ovenfor viser :)
Jeg synes at det er blevet virkelig fint og et sødt tæppe.
Kanten er lavet med 2 runder stangmasker.
Efter jeg havde lavet kanten måtte jeg pille den op og lave den forfra. Som det ses på billedet her under havde jeg for mange masker og det bulede rigtig meget.
Anden gang jeg lavede kanten lavede jeg en masse indtagninger og hæklet på en nål et nr. mindre.
Det synes jeg virkede og kanten blev maget pænere anden gang.
Nu skal det bare vaskes og måske presses eller rulles og så er det klar til at blive afleveret :)
 
Tæppet med den første meget bulet kant.


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. 1.000 tak :) Synes også selv det er blevet rigtig fint, så nu håber jeg bare at min veninde bliver glad for det :)

      Slet
  2. Skønt tæppe - skønne farver ! :) Det bliver man i godt humør af.

    Kh. Sofie / hyggetanten.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Sofie :) Synes at farverne passer så fint sammen :)

      Slet
  3. Det er rigtig lækkert
    og som mor kan jeg kun sige at man virkelig får brugt de der tæpper rigtig meget.
    I øvrigt tak for en god blog.

    efterårshilsner
    Birgitte
    pudminiProdukt.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine søde ord :) Jeg håber at kunne inspirere lidt rundt om i hjemmene med min blog :)

      Slet