lørdag den 24. august 2013

Boller med bid


Så blev det bagedag i dag og jeg fik bagt boller. Det er nogle grovboller som alligevel er super lette og smager rigtig godt og kan bruges både til morgenmad eller eftermiddagsboller med smør og ost. De kan også bruges til f.eks. madpakken med pålæg og salat.

Grovboller: ca. 18 stk.

4 dl lunken vand
50 g gær
1 tsk. salt
1/2 tsk. sukker
1 dl olie
200 g fuldkornshvedemel
650 g hvedemel
1 dl græskarkerner (eller andre frø og kerner)
1 æg til pensling

Opløs gæren i det lunkne vand. Tilsæt salt, sukker og olie og rør godt. Fuldkornshvedemelet røres i og derefter tilsættes græskarkernerne. Hvedemelet røres i lidt af gangen. Dejen æltes godt igennem og stilles tildækket et lunt sted i 20 min.
Form dejen til boller og lad dem efterhæve i 20 min.
Pensel bollerne med æg og bag dem i 15-20 min ved 200 grader.



Nu skal dejen stilles til hævning.

Bollerne penslet med æg og klar til ovnen


Så er bollerne færdig.


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar