onsdag den 24. juli 2013

En tur i Ree Park

 
I går var jeg med min kæreste, min søster og hendes kæreste i Ree Park ved Ebeltoft. Det var en super hyggelig dag og parken er super flot og hyggelig. En ting man virkelig ligger mærke til er hvor meget plads dyrene har at boltre sig på og at man kan komme virkelig tæt på nogle af dyrene.
Det er lavet så smart at man nogle steder får lov til at gå rundt inde ved dyrrene. Det gør man f.eks. ved Alpakaerne og Dødningehovedaberne. Vi morede os hvert fald meget med at være så tæt på dem og så kunne man få nogle super fede billeder. Min kæreste havde sit spejlrefleks kamera med, så det er ham der har stået for billederne så i kan få nogle i ordentlig kvalitet og ikke mobilkvalitet.
 
Der var rigtig mange mennesker i Ree Park i går. Vi havde taget mad med som vi kunne grille og havde derfor køletasker med, og regnede med at vi kunne leje en trækvogn, men der var desværre ikke flere da vi ankom, så vi måtte spise først og så gå tilbage til bilen med køletasken, så vi ikke skulle slæbe rundt på dem hele dagen. Det var også svært at få plads ved grillen og i det hele taget få en plads hvor man kunne sidde og spise. Men efter lidt tid lykkes det.
 
Resten af dagen gik vi rundt i parken, dog med en enkel is pause, da parken er MEGET stor. Jeg tror vi gik rundt i parken i 4 1/2 time (og det er minus pause til at spise og seneres is pause) før vi havde set hele parken, så vi nåede det lige inden de lukkede.
Jeg kunne helt klart godt tænke mig at komme til Ree Park igen, og så ville jeg prøve en af de safari ture man kan købe. På sådan en tur kommer man nemlig rundt nogle steder som man kun kan komme med safari bilen. Man får bl.a. lov til at komme ud på savannen og se dyrene tæt på fra bilen, og så kommer guiden i bilen også med en masse spændende info om dyrene og parken (så slipper man også for at gå lidt af tiden ;))
 Så alt i alt en super god dag, hvor man vender træt hjem og med ømme fødder :)
 
Her kommer lidt skønne billeder fra dagen:
Leopard der får sig en bid mad i form af en høne. 
Gepard

Der var rigtig MANGE mennesker i Ree Park
og specielt mange da Geparden skulle fodres

Giraffer og safari biler


Nandu unger


Nandu


Alpaka


Alpaka


Dødningehovedabe (Hr. Nilson abe)


Dødningehovedabe


Pelikaner


Rød og blå Ara
En lidt sur løvinde


Stor flot han løve 
Sorthalet Præriehund
 


Følg bloggen på Facebook

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar