onsdag den 10. juli 2013

DIY ensfarvet Granny Square

  

Her har jeg lavet en detaljeret billed DIY på hvordan man laver en ensfarvet granny Square.
Jeg har brugt bomuldsgarn fra Søstrene Grene og hæklenål 3mm.

Forkortelser brugt:
 Luftmaske = lm
Kædemaske = km
Stangmaske = stm
Luftmaskebue = lm-bue 
 
 Lav 4 lm 

Saml dem til en ring, vha. en km i 3. lm.

Omg 1: Så laves der 3 lm (tæller som første stm)  

Lav 2 stm (slå om nålen, ind gennem luftmaske-ringen, så om nålen og tilbage gennem luftmaske-ringen. Træk garnet garnet gennem de 2 af de 3 masker på nålen. Nu er der 2 masker på nålen og nu trækkes garnet gennem disse. = 1 stm)

Nu laves der 2 lm. Derefter laves *3 stm, 2 lm* Gentag 3 gange.

Saml i den 3. lm med en km.
Omg 2: Lav 3 lm (tæller som første stm).

Lav 2 stm i lm-buen og 2 lm.
Efterfølgende laves *3 stm, 2 lm (jeg laver normalt kun 1 eller ingen lm)*, gentag fra *_* 6 gange.

Lav de sidste 3 stm i den samme lm-bue hvor man startede.

Lav 2 lm.

Saml ved at lave en km i 3. lm. 

Omg 3: Lav 3 lm (tæller som første stm). Derefter laves 2 stm i lm-buen.
Lav *3 stm, 2 lm (jeg laver normalt kun 1 eller ingen lm) *, gentag fra *_* 11 gange. Saml i 3. lm med en km.

Omg 4: Lav 3 lm (tæller som første stm). Derefter laves 2 stm i lm-buen. 
*3 stm, 2 lm (jeg laver normalt kun 1 eller ingen lm)*, gentag fra *_* 15 gange. Saml i 3. lm med en km.


Bryg garnet og hæft.

Sådan ser den færdige granny square ud.
Hvis firkanten ønskes større, kan man tilføje omgange efter ovenstående princip, indtil ønsket størrelse er nået.

 Jeg håber at jeg har fået lavet en DIY som er til at forstå og let at gå til :)


Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar