mandag den 20. maj 2013

DIY Hæklede coasters/glasbrikker



Så her får i en DIY til de hæklede coasters som jeg har lavet. Jeg havde en opskrift på engelsk, men forstod den ikke, så her får i min version.
Jeg har brugt bomuldsgarn fra Søstrene Grene og hæklenål 3,5mm.

Forkortelser brugt:
Luftmaske = lm
Kædemaske = km
Stangmaske = stm
Luftmaskebue = lm-bue
Fastmaske = fm

Runde 1: lav 6 lm, saml i første lm med en km.

 Runde 2: 3 lm (tæller som første stm), 19 stm, saml med 1 km i 3. lm.
Runde 3: 3 lm (tæller som første stm), 1 stm, 2 lm, *2 stm, 2 lm* gentag 9 gange fra *_*, 2 lm, saml med 1 km i 3. lm.
Runde 4: 1 km mellem de 2 stm, 1 km i lm-buen, 3 lm (tæller som første stm), 1 stm, 2 lm, 2 stm (laves i lm-buen), spring over 2 stm, *2 stm, 2 lm, 2 stm, spring over 2 stm* gentag 9 gange fra *_*, saml med 1 km i 3. lm.
Runde 5: 1 km mellem de 2 stm, 1 km i lm-buen, 3 lm (tæller som første stm), 6 stm (laves i samme lm-bue), spring over 2 stm, 1 fm, spring over 2 stm, *7 stm, spring over 2 stm, 1 fm, spring over 2 stm* gentag 9 gange fra *_*, saml med 1 km.


Hæft enderne og bryd snoren.
Vupti et stk. færdig coaster :)

Skriv endelig hvis der er noget i opskriften som driller :)



Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

13 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak :) Jeg synes også at de pynter så fint på bordet :)

      Slet
  2. merci pour les explications (thanks for explains)
    Mange tak for Deres forklaringer

    SvarSlet
    Svar
    1. I'm glad that you could use it :)

      Slet
  3. I did it
    it's now on my blog http://tambourduchas.canalblog.com/archives/2013/06/11/27380737.html

    SvarSlet
    Svar
    1. I have seen your blog :) They've become beautiful and beautiful colours you have picked :)

      Slet
    2. thanks! you can take pictures if you want :)

      Slet
  4. Så har jeg også lige brugt din opskrift - fantastisk forklaring, der var slet ingen problemer :) Og de er jo super søde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt at høre at den er til at forstå og kan bruges :) Ja jeg synes også at de er super fine :)

      Slet
  5. Hvor er de fine og nemme og lave :-) Jeg er meget ny i det med at hækle, men forstod det rigtig fint ;-) ;-) Og de blev bare sååå fine :-) Tak for denne skønne side, jeg kommer til at bruge meget :-) Hilsen Jeanette

    SvarSlet
  6. Dejlig opskrift - tak :D
    Er meget garvet hækler, men skal bare lige høre om det er 19 stgm i runde to, eller 20? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Det er 19, da de 3 lm tætter som en stm 😊

      Slet