søndag den 28. april 2013

Tun med spicy kokoscreme

Tun med couscous, spinat og spicy kokoscreme.


Jeg faldt over en opskrift på nettet med tun. Det så spændende ud og derfor bestemte jeg mig for at prøve den.
Jeg købte tunsteaks hos fiskebilen, hvilket jeg ikke plejer, men det fortrød jeg bestemt ikke! De smagte SÅ meget bedre end dem man køber i supermarkedet på frost og farven på den var en helt anden. Opskriften jeg lavede var, Tun med couscous, spæd spinat og spicy kokoscreme.
Jeg synes at det smagte super godt og det hele passede godt sammen. Jeg synes ikke at kokoscremen smagte så meget at kokos, som jeg måske havde frygtet, da der er godt med limesaft i og grøn karrypasta, men min kæreste var ikke så vild med det som mig, han synes at kokosen smagte for meget igennem.

Det var helt sikkert noget jeg godt kunne finde på at lave igen, det er en god og let sommerret. Retten var utroligt hurtigt at lave, det tog måske 30 min.
Så her får i opskriften:

Tunsteaks.

Tun med couscous, spæd spinat og spicy kokoscreme:
4 personer

4 tunsteaks
1 spsk. ekstra jomfruolivenolie
Havsalt og friskkværnet sort peber
200 g couscous
300 g spæd spinat
1 rød chili
1 lille bundt koriander
4 limefrugter

Kokoscreme:
1 lille dåse kokosmælk
Saften fra 2 limefrugter
1-2 spsk. grøn karry (smag dig frem)
1 tsk. agavesirup

Færdig kokoscreme.


Gnid tunen med olie, og krydr med salt og peber, så er den klar til grillen. (Jeg brugte en alm. stegepande)

Kog couscous efter emballagens anvisning, og lad den afkøle.

Blend kokoscremen og smag den til.

Gril fisken 2-3 min på hver side eller til ønsket "rødmegrad".

Skyl og slyng spinatbladene tørre. Skær chili i ringe.

Anret fisken på et leje af spinat, couscous og chili.

Anret koriander og lime på toppen og server creme og brød til.

Velbekomme :)




Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

Ingen kommentarer:

Send en kommentar