lørdag den 27. april 2013

Abernes skræk

Abernes skræk
Så er alle frøene blevet plantet.
 
For ca 2 måneder siden plantede jeg disse frø. Det er frø fra træet Abernes Skræk.. Min kæreste synes at de er så flotte de træer, men de er rigtig dyre og lige nu har vi kun en altan hvor det kan stå, så det skal heller ikke være for stort. Så han bestemte sig for at købe nogle frø som vi så kunne spire. Abernes Skræk vokser oprindeligt i Chile og Argentina og bliver op til 35m. høj. Her hjemme bliver det dog ikke højere end omkring 8m. og så vokser det omkring 15-20 cm om året.
Det har altså også taget 2 måneder fra at frøene blev plantet, til de nu er spiret og ser sådan ud:
 
Abernes skræk
2 mdr. senere.
 
Vi modtog 5 frø med posten. Frøene skulle ligge i køleskabet indtil de skulle plantes, og så kunne jeg ikke bare tage dem ud og plante direkte i jorden.....nej de skulle ligge i vand indtil frøene sank til bunds, før de var klar. Det tog ca. et døgns tid og så kunne jeg plante dem. Så var det bare at vente og vande i 2 måneder før at der skete noget. Der er 4 frø som er spiret indtil nu :)
 
Jeg har fundet et billed af hvor flotte de kan se ud. Det på billedet her under er dog ikke så højt som det kan blive, men jeg synes alligevel at det er ret højt og et stort flot træ. Man kan også se på billedet, hvor store og spidse nålene faktisk er og så forstår man bedre hvorfra navnet kommer. ;)
 
Lånt fra google.

Følg mig på Bloglovin
Follow on Bloglovin

1 kommentar:

  1. jeg har et træ på lidt over 2 meter jeg vil af med...

    SvarSlet